נתינה היא עוצמתית עבור האדם הנותן באותה מידה שהיא עבור המקבל. כאשר אנו נותנים למישהו מתנה, הצפיה בו פותח אותה גורמת לרובנו להרגיש חום ורוך. מחקרים מראים כי אנשים מרוויחים הן רגשית והן פיזית דרך תרומה והתנדבות. זה נכון. האם אתה מעוניין להגדיל את ההערכה העצמית שלך, להפחית את הכולסטרול או להקטין את ה- BMI שלך? תן קצת. "אנו מתקיימים ממה שאנו מקבלים. אנו בונים את החיים ממה שאנו נותנים." - וינסטון ס. צ'רצ'יל
התנהגות פרו-חברתית מתייחסת ל"פעולות מרצון אשר נועדו לעזור או לתת תועלת לאחר". מה מניע אותנו להיות פרו-חברתיים? איך אנחנו יכולים להגביר את הרגשות הללו, כך שנרצה לתת יותר?
חיבור חברתי מדרבן התנהגות נדיבה
במחקר שפורסם בכתב העת הבינלאומי אושר והתפתחות, חוקרים בדקו כיצד קשר חברתי מסייע בהפיכת התנהגות נדיבה לרגשות חיוביים עבור הנותן. במהלך סדרה של שלושה מחקרים, הגיעו החוקרים למסקנה כי נתינה למטרה, מובילה לרגשות הגדולים ביותר של אושר לנותן כאשר הנתינה מטפחת קשר חברתי. זה הגיוני. נתינה היא מעשה של השתתפות בעולם וביחסים סביבנו. אז נתינה כקבוצה ולא כיחיד הנותן תרומה אנונימית גורמת לנו להרגיש הכי מאושרים. מדובר בחדשות מעולות עבור ארגונים שרוצים להגביר את אושר העובד. מתן דגש על מושג נתינה קולקטיבי זה דרך תכנית CSR עקבית ואמיתית הוא פתרון win-win, היתרונות של זה הם מעבר להנאה מנתינה. כשעובדים משתתפים בתכנית נתינה מאורגנת, יש בדרך כלל תהליך של למידה ומעורבות כקבוצה. מחקר שנערך לאחרונה על ידי Consultancy of Corporate Citizenship גילה כי מתן אפשרות לעובדים להשתתף ביוזמות נתינה יכול לספק תשואות לעסקים על-ידי הפחתת עלויות הדרכה ופיתוח. ייתכן ששמע של נתינה מעגלית. אלה הם מגמה הולכת וגוברת של אנשים בעלי דעות דומות שבאים יחד לברכת מאמצי הנתינה שלהם. לעתים קרובות מתואר הכלאה בין מועדון ספר קבוצת השקעות, מתן חוגי משחקים ישירות על הרעיון הזה כי מתן יחד יש תגמול גדול עבור כל. יתכן ששמעתם על מעגלי נתינה. אלה טרנדים הולכים וגדלים של אנשים בעלי דעות דומות שמתאחדים למטרת מימוש מאמצי הנתינה שלהם. לעתים קרובות זה מתואר כהכלאה בין מועדון הספר הטוב לקבוצת השקעות, מעגלי נתינה משחקים ישירות על הרעיון הזה שלנתינה יחד יש תגמולים נהדרים לכולם. רעיונות חדשניים הם בדרך כלל ממש מתחת לאף ב- Catalyst Global, בהתבסס על מחקר זה ומחקרים אחרים על כוחה של נתינה, קבענו לפתח פעילות גיבוש צוות שתמקסם את הנאת הנתינה באמצעות נתינה יחד. ככל שיש רעיונות חדשניים לעתים קרובות, ככה התשובה הייתה פשוטה להפליא! בחודש דצמבר 2015, רשת בניית הצוות של Global Catalyst הפכה להיות חברה לכל החיים של (Buy1GIVE1 (
B1G1, שהיא יוזמת נתינה עסקית גלובלית. על פי התכנית של B1G1 מאה אחוז מהתרומות שנעשו על-ידי חברי B1G1 מועברים ישירות לשותפיה הארגונים ללא כוונת רווח (NGOs). ההתמקדות של B1G1 היא בהשפעת הנתינה על חייהם של אנשים ולא רק בסכומים שתרמו. כמו רוב תוכניות גיבוש הצוות חדשניות, Catalyst Global הביאה את משחק חפש את המטמון לעולם הארגונים לפני למעלה מ- 25 שנים. אז זה היה הציוד הישן שהחזיקו ביד - תחשבו על מפה, עט ופנקס. לאחר מכן, בשנת 2013 בשותפות עם קבוצת Bluehat, הושקה אפליקצית גיבוש הצוות Go Team. עד מהרה היא הפכה להיותהתוכנית המועדפת על לקוחות Catalyst על-פני הגלובוס ועדיין נשארת מובילה בשוק. בכתיבת מאמר זה אני מתחלחל מהמחשבה ש- Go Give יועתק, אבל להיות המוביל בתחום גיבוש צוות עם ניסיון של 30 שנים משמעותו שזה משהו ש- Catalyst Global למדה לצפות. תחשבו על תיפוף ארגוני, תמונה גדולה, ואירועי גיבוש צוות עם חבילת קרטונים שטוחים, והרשימה עוד ארוכה - כל הרעיונות המקוריים מצוות מו"פ של Global Catalyst. אני צריך להיות יותר נותן (או סלחן), כאשר Go Give מועתק - פרויקטי NGO רק ירוויחו!
"חיקוי הוא הצורה הכנה ביותר של חנופה...." אוסקר ווילד באמצעות שילוב של B1G1 ושל Go Team, נולד Go Give. ב- Go Give, המשתתפים מנסים אתגרי נקודות מעבר רבים ככל האפשר בתוך פרק זמן מסוים. אלה כוללים אתגרי צילום, שאלות, אתגרי וידאו ועוד! והדבר המרגש הוא שכל אתגר קשור לפרויקט B1G1, כך שהצוותים בוחרים את הפרויקט שהם רוצים לתת לו וברגע שהם משלימים את האתגר הם תורמים לאחד מפרויקטי B1G1 הרבים והמדהימים. ה
למה מאחורי Go Team - Go Give
Go Team הוא כלי למידה חוויתי מקיף ומהנה. הוא הוכיח תוצאות ארוכות טווח עבור יחידים וצוותים. המשתתפים צריכים לתרגל ולפתח אמפתיה באופן פעיל תוך חידוד כישוריהם לעבודת צוות. Go Team דורשת שהמשתתפים יפסיקו Multi-tasking, ימנעו הסחות דעת ויתמקדו במשימה שניתנה לצוות. צוותים מצליחים מתבוננים, מקשיבים, מפתחים אסטרטגיה ביחד ומתקשרים אותה ביעילות לצוות - כל אלמנטי המפתח של דינמיקה צוותית נהדרת. Global Catalyst היא קהילה נלהבת הקשורה ביחד עם האמונה בכוחן של תוכניות גיבוש צוות יעילות לחולל שינוי בחייהם של יחידים וארגונים, המפעילה את פעילויותיה במשרדים הפזורים על פני הגלובוס, בכמה שפות שונות ובמגוון של הבדלים תרבותיים חברתיים. נותרו עוד שבועיים וכבר מדברים עלינו אנחנו כל כך נרגשים מ- Go Give
הגלובלי הראשון. כן אנחנו רוצים להשתתף בהנאה שלקוחותינו חווים מידי יום, אבל זה יותר מזה. המחשבה על כמה חיים אנחנו יכולים להשפיע באופן חיובי על ידי נתינה משותפת היא מלהיבה. אז, כשאתם מתעוררים ב-12 בדצמבר תדעו שאיפשהו ברחבי העולם האנשים שהביאו לכם את גיבוש הצוות נהנים בחוץ וחווים את שמחת הנתינה. עקבו אחר הפעולה במדיה החברתית GoGiveLikeUs# לאחר מכן, שקלו כיצד הצוות שלכם יכול לחוות את שמחת הנתינה. הזמינו
Go Give לאירוע הגיבוש הבא של הארגון שלכם.
מקורות
Aknin, L.B., Dunn, E.W., Sandstrom, G.M. and Norton, M.I. (2013). Does social connection turn good deeds into good feelings? International Journal of Happiness and Development, 1(2), pp. 155-171. DOI: 10.1504/IJHD.2013.055643 Batson, Daniel C. “Altruism and Prosocial Behavior.”In The Handbook of Social Psychology, 4th ed., edited by Daniel T. Gilbert, Susan T. Fiske, and Gardner Lindzey. New York: Oxford University Press, 1998. ISBN: 0195213769. Nancy E., Fabes R., “The Relations of Children’s dispositional Prosocial Behavior to Emotionality, Regulations and Social Functioning,”(1996), Dpt of Psychology, University of Nebraska, Lincoln. Sadler D, Lloyd S., (2007), Neo-liberalising corporate social responsibility: A political economy of corporate citizenship, Department of Geography, University of Liverpool.